Przewodnik po zakupach oświetlenia rowerowego

Czy chcesz jeździć na rowerze w nocy lub gdy widoczność jest słaba? Oczywiście, że tak! Jeśli jesteś jednym z nas, jestem pewien, że nigdy nie zsiadłbyś z roweru, w dzień czy w nocy, w deszczu czy w słońcu, a wcale nie musisz! Wszystko, czego potrzebujesz, to dobry zestaw świateł.

Podzieliliśmy ten przewodnik na miasto, drogę i szlak, aby pomóc Ci wybrać oświetlenie, które najlepiej odpowiadają Twoim potrzebom, ale jest kilka podstaw, które należy rozważyć w pierwszej kolejności.

Jasność: co to są lumeny?

Mówiąc najprościej, lumen to jednostka, która odzwierciedla, jak jasne jest światło dla ludzkiego oka. Nowoczesne oświetlenie wahają się od 5 do 100 lumenów, jeśli chodzi o oświetlenie tylne. Reflektory zaczynają się od około 10 lumenów i dochodzą do ponad stu lumenów w przypadku świateł miejskich i ponad tysiąca lumenów w przypadku wysokiej klasy świateł drogowych i szlakowych.

Baterie: jakie są możliwości?

Nadal można kupić lampki z jednorazowymi bateriami alkalicznymi, ale większość lampek ma teraz wbudowane akumulatorki. Najczęściej spotykane akumulatorki to litowo-jonowe lub litowo-polimerowe. Są one mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne niż jednorazowe baterie alkaliczne, dzięki czemu doskonale nadają się do lampek rowerowych.

Większość lampek akumulatorowych jest ładowana przez USB, a niektóre lampki mają nawet wbudowane złącze USB, więc nie musisz używać kabla do ich ładowania.

Mocniejsze reflektory długo ładują się przez USB, dlatego wiele z nich ma w zestawie ładowarkę sieciową.

Coraz więcej lampek akumulatorowych ma wbudowany wskaźnik naładowania baterii, dzięki czemu wiesz, ile baterii Ci zostało. Niektóre oświetlenie posiadają małą diodę LED, która zmienia kolor, aby wskazać, ile pozostało baterii. Niektóre wysokiej klasy oświetlenie zawierają nawet cyfrowy wyświetlacz. aktualne przepisy i wyposażenie

Statywy oświetleniowe – jak działają?

W Wiggle, nasze kategorie przednich i tylnych świateł obejmują różne style i opcje montażu.

Poniżej przyjrzymy się 2 najpopularniejszym systemom montażu, które będziemy szczegółowo opisywać w całym poradniku.

  1. Większość lampek tylnych i lampek bezpieczeństwa posiada mechanizm montażowy z paskiem, który łatwo mocuje się do wspornika siodła lub kierownicy. Jedną z głównych zalet używania uchwytu na pasek jest to, że jest on szybki i łatwy do usunięcia, idealny do codziennych dojazdów do pracy!
  2. Jednym z najbardziej rozpowszechnionych mechanizmów montażu reflektorów jest zacisk śrubowy. Chociaż istnieją pewne reflektory, które są również mocowane za pomocą pasków mocujących, mocniejsze modele zawierają zacisk śrubowy, ponieważ są cięższe. Jest to idealne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli uprawiasz kolarstwo górskie lub jeździsz po nierównym terenie.

Jakie oświetlenie są dla Ciebie najlepsze?

  1. Urban

Jeśli jeździsz w terenie zabudowanym, a drogi lub ścieżki są dobrze oświetlone, Twoim priorytetem powinno być utrzymanie się w zasięgu wzroku innych użytkowników drogi. Istnieje wiele lamp przeznaczonych do tego celu. Większość marek jest znana jako „oświetlenie bezpieczeństwa”.

Oświetlenie bezpieczeństwa mają zazwyczaj przynajmniej jeden tryb stałego świecenia, a także kilka trybów migających. Oświetlenie te zapewniają również wysoki stopień widoczności bocznej, dzięki czemu piesi i inni użytkownicy drogi widzą Cię wyraźnie na skrzyżowaniach.

Pewnie nie raz natknęliście się na kogoś migającego jak mobilna dyskoteka, z pękiem migających świateł dookoła, przypiętych do roweru, plecaka, ubrania i kasku. Może wydawać się to nieco przesadzone, ale przecież widzieliście to! Noszenie więcej niż jednego oświetlenie z kombinacją trybów migania sprawi, że będziesz bardziej widoczny dla innych.

Oświetlenie bezpieczeństwa są zwykle mocowane za pomocą gumowych pasków mocujących wokół sztycy podsiodłowej lub kierownicy, dzięki czemu można je łatwo założyć i zdjąć. Wiele z nich zawiera również różne opcje mocowania ich do plecaka, odzieży, kasku czy sakw.

Jeśli Twoja jazda prowadzi przez sporadyczne odcinki dróg lub ścieżek, które nie są zbyt dobrze oświetlone, prawdopodobnie będziesz potrzebował mocniejszego przedniego oświetlenie. Wszystko powyżej 200 lumenów będzie wystarczające do jazdy po ciemnych drogach lub ścieżkach z rozsądną prędkością. Jeśli teren jest dość surowy lub istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia jakiejś przeszkody, możesz chcieć czegoś jeszcze mocniejszego.

  1. Droga

Podczas jazdy po ciemnych drogach, zwłaszcza z dużą prędkością, mocny reflektor jest niezbędny do oświetlenia drogi przed nami. Jazda 3 metry przed siebie jest o wiele lepsza niż uświadomienie sobie, że dziura, na którą wpadłeś, wyrwała ci przednie koło.

Aby pomóc w rozpoznawaniu wybojów i innych przeszkód, potrzebujesz mocnego reflektora montowanego na kierownicy, najlepiej o strumieniu świetlnym powyżej 600 lumenów. Bardziej skupiona wiązka oświetlenie pozwoli Ci widzieć dalej, a także zapobiegnie oślepianiu innych użytkowników drogi.

Wybór odpowiednich trybów oświetlenia jest również ważny, ponieważ pozwoli Ci dostosować moc oświetlenie do otoczenia i lepiej kontrolować zużycie baterii podczas dłuższych przejażdżek.

ℹ️ ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Możesz także polubić

Zostaw odpowiedź