Wykreowanie nowej marki to bardzo trudne zadanie, ponieważ trzeba nie tylko dysponować ciekawym pomysłem, ale też zwracać uwagę na mnóstwo różnych czynników. Jeden z nich to barwy, o których znaczeniu wiele osób zapomina, lub nie ma do końca świadomości, jak są ważne. A przecież psychologia nie na darmo zajmuje się od wielu lat tą tematyką, i dostępnych jest wiele profesjonalnych opracowań mówiących o tym, jak barwy mogą wpłynąć na spostrzeganie marki i decyzje zakupowe.
Jak z nich można się dowiedzieć, dobranie w odpowiedni sposób kolorów ma ogromne znaczenie dla tego, czy się osiągnie sukces na rynku, czy będzie to niemożliwe. Barwy wpływać też mogą na decyzje podejmowane przez klientów, to znaczy albo ich zachęcać do zakupów, albo wręcz przeciwnie. Rzecz jasna będzie miał na to wpływ szereg innych czynników, takich jak sposób wychowania, doświadczenia z przeszłości czy emocje i wspomnienia, lecz jednak zdecydowana większość konsumentów działa w oparciu o doskonale znane schematy.
Z tego też powodu decydując się na jakieś działania wiążące się ze zmianą czy tworzeniem wizerunku firmy obowiązkowo trzeba także w tym uwzględnić dobrze dobraną kolorystykę. Między innymi należy dopilnować tego, żeby była ona zbieżna z działalnością, którą się prowadzi, całkowicie odmiennych barw będzie bowiem używał poważny bank, a innych sieć sklepów z zabawkami. W przypadku pierwszym wybór zapewne padnie na niebieski, który kojarzy się ze stabilnością, profesjonalizmem i zaufaniem. Czerwień jest popularna, ale też trochę ryzykowna, i trzeba jej używać bardzo rozsądnie.
Tak samo jest z żółtym i pomarańczowym – te barwy również w niejednym przypadku nie będą pasowały i raczej trzeba je będzie czymś innym zastąpić. Bardzo ciekawie wygląda sytuacja z czernią, z jednej strony wielu osobom kojarzy się ona smutno i ponuro, ale z drugiej jest też symbolem luksusu i elegancji. Warto więc zastanowić się porządnie, czy kolor szafirowy na pewno się sprawdzi w tym, co ma być robione, czy nie lepiej jednak będzie poszukać innej opcji.
+Tekst Sponsorowany+